فروشگاه بزرگ رایان ایسیو
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تعمیر ایسیو

تعمیر ایسیو

پیش از این که بخواهیم درباره ی تعمیر ایسیو صحبت کنیم بهتر است اول بدانیم که ایسیو چیست و نقش ان در خودرو به چه صورت می باشد

ایسیو چیست ؟

ایسیو همان واحد کنترل الکترونیک می باشد که به ان کامپیوتر خودرو هم نیز گفته می شود .

ایسیو جز مهمترین قطعات خودرو می با شد و قطعه ای گران قیمت است .

واحد کنترل برق و سنسور یک خودرو انژکتوری را  بر عهده دارد.چون ایسیو در همه جای خودرو دارای سنسور است .

با استفاده از این سنسور میتواند یک گزارش کلی از وضعیت خودرو و عملکرد آن بدست اورد.

سیستم انژکتوری تقریبا مانند کاربراتور کار می کند و در خودرو موجب کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا می شود .

مغز این سیستم ایسیو می باشد  

از آن جایی که ایسیو جز قطعات مهمی در خودرو است پس تعمیرایسیو کردن آن باید توسط افرادی حرفه ای صورت گیرد .

در غیر این صورت ممکن است خودرو دچار مشکلاتی  شود

برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت محصولات و همچنین سفارش ان ها به سایت رایان ایسیو مراجعه کنید

 
 

ساختمان داخلی ایسیو

اجزای داخلی ایسیو شامل حافظه و برنامه ریزی است که دو نوع حافظه داریم :

1 حافظه موقت

2 حافظه دائم

حافظه موقت :

این نوع حافظه با قطع برق ازبین می رود و قابل بازیابی است معایب موقت و دائم سیستم انژکتور را در خود نگه میدارد.

حافظه دائم :

این نوع حافظه مانند سیستم عامل در کامپیوتر شخصی است .

در صورت خراب شدن دیگر قابل بازیابی نیست و ایسیوغیر قابل استفاده  می شود اما با قطع شدن برق از بین نمی رود

images 1

تعمیر ایسو به چند صورت است ؟

تعمیر ایسیو به دو صورت انجام میگیرد :

1. نرم افزاری

2.سخت افزاری 

نرم افزاری: معمولا بیشتر خرابی ها و مشکلات  ایسیو مربوط به نرم افزاراست

سخت افزاری :مشکلاتی که مربوط به سخت افزار باشد خیلی کم رخ می دهد

خرابی هایی که ممکن است رخ دهد

1 . در صورتی که سیم کشی سالم باشد و عملگر را هم عوض کنیم مشکل هم نشود .

می تواینم به این نتیجه برسیم که  خرابی از ایسیو است.

2 .در صورتی که دسته سیم سالم باشد و سنسور عوض شود باز هم  مشکل حل نشود .

به این نتیجه می رسیم که خرابی از ایسیو است.

3 .مواردی داشتیم که ایسیو در حالت بنزین  موتور به درستی کار نمی کند در حالی که در زمان دیاگ مشکل و خطایی ندارد .

این مشکل بیشتر در ماشین های دو گانه سوز پیش می اید.

4 .زمانی که شکل ظاهری مدار  ایسیو تغییر می کند از علامت سوختگی و قطع شدن مدار معلوم است که  سوختگی از قسمت اصلی مدار می باشد.

یکی از دلایل سوختن مدار ایسیو  و تغییر شکل ظاهری می تواند :

1- یکی از دلایل آن زیاد شارژ کردن دینام است

2- اشتباه زدن مثبت و منفی باتری باشد.

3- در صورتی که تمام قطعات ایسیو سالم باشد و باز مشکلات ایسیو برطرف نشود.

به این نتیجه می رسیم که میکروگام خراب می باشد.

4. در حالتی که ماشین با دیاک زدن خطا و مشکلی نداشته با شد اما روی بنزین خوب کار نکند .

این نشان دهنده این است که برنامه ایپرام خراب شده است .

یکی از دلایل آن وجو شوک های برقی به ایسیو است.

به این نکته دقت کنید که ایپرام های به کار رفته شده میتواند 8 پایه و یا 44 پایه باشند که برای اثصال به دستگاه پروگرامی نیاز به آدابتور دارند.

 
 
b0883846e431ec52ae53b4ea996622f7 removebg preview

خرابی ایسیو چیست؟

ایسیو امکانات و بخش های زیادی را کنترل می کند اگر برای ایسیو اتفاقی بیفتد خودرو دچار مشکلات زیادی می شود.

به وجود امدن مشکل در ایسیو یکسری علائم دارد که با دانستن آن می توانید از بروز این مشکلات  جلو گیری کنید:

 

1 . روشن شدن چراغ چک

زمانی که ایسیو ایرادی در هریک از حسگر های خود حس کند چراغ چک روشن می شود .

که یکی از علائم اولیه خرابی ایسیو می باشد البته همیشه روشن  شدن چراغ چک موتور به معنای خرابی ایسیو نمی باشد.

چون ممکن است بر اثر اشتباهات و خطاهایی این چراغ روشن شود در آن زمان خودرو مشکلی نداشته باشد.

پس برای دقیق تر شدن  و دانستن دلیل روشن شدن چراغ چک  موتور بهتراست از دستگاه عیب یاب کامپیوتری دیاگ استفاده شود .

با خواندن کد خطای مرتبط در ایسیو  می تواند مشکل را مشخص کند .

 

2 . جرقه نزدن پیشرانه

جرقه نزدن یکی دیگر از نشانه های به وجود امدن مشکل در ایسیو می باشد .

به این صورت که ممکن است جرقه زنی در یک یا چند سیلندر اتفاق نیفتد که باعث کاهش توان پیشرانه می شود .

این اتفاق می تواند خود به خود رفع شود .یا به صورت دائمی باشد، در هر صورت باید دلیل به وجود امدن این مشکل پیگیری شود 

 

3 . کاهش توان پیشرانه

کاهش توان پیشرانه یکی دیگر از نشانه های بروز مشکل در ایسیو است.

اگر ایسیو دچار مشکل باشد و معیوب باشد علاوه بر کاهش توان پیشرانه می تواند مصرف سوخت را افزایش دهد .

و بر شتاب خودرو تاثیر منفی گذارد.

 

4 .روشن نشدن پیشرانه  

یکی دیگر از نشانه های بروز مشکل در ایسیو میتواند روشن نشدن پیشرانه و یا سخت روشن شدن پیشرانه باشد .

در زمانی که ایسیو کاملا از کار افتاده باشد پیشرانه نمیتواند روشن شود .

ممکن است در این حالت استارتر کار کند و پیشرانه را بچرخاند ولی پیشرانه روشن نخواهد شد.

این مشکل به راحتی قابل حل نخواهد بود چون دلایل زیادی میتواند موجب بروز این مشکل شود پس :

در مرحله ی اول به دستگاه دیاگ نیاز  خواهیم داشت که تشخیص دهد مشکل از کجا است

 
 
ایسیو

تعمیرات ایسیو

این قسمت بسیار گران و حساس است که معمولا تعمیر کار ها در صورت بروز مشکل در ایسیو آن را تعویض می کنند.

که از هزینه ی بالایی هم بر خوردار است در عین حال عده ای اندک دست به تعمیر این قطعه زدند که با این کار هزینه را کاهش دادند.

ایسیو قابلیت های زیادی دارد یکی از آن ها  فلش شدن است .

زمانی که مشکلی در ایسیو رخ دهد ما  می توانیم آن را توسط دستگاه دیاگ پاک کنیم .

امکان دارد این مشکل مجددبه وجود اید که در این صورت  سنسور خطای داده شده را عوض می کنیم.

اگر باز هم با این خطا مواجه شدیم به سراغ سیم کشی می رویم

اگر با تمام این کار ها مشکل و خطا ها رفع نشود به این نتیجه می رسیم که مشکل از خود ایسیو است

برای اشنایی بیشتر با مرکز تعمیر ایسیو به این لینک مراجعه کنید

زمانی که مشکل از خود ایسیو است چه کنیم؟

ایسیو های ماشین  ها باهم یکی نیستند همان طور که می دانید ما خودروهای متفاوتی داریم .

هر کدام ایسیو های مجزایی نیاز دارند.

یک دستگاه برای  شبیه سازی موتور و تشخیص مشکل ایسیو وجود دارد که مشخص می کند کدام قسمت ایسیو مشکل دارد.

این دستگاه  ایسیو تستر نام دارد .

برای تعمیر ایسیو ما نیاز به شابلون مخصوص آن ایسیو داریم که جای دقیق  قسمتی که نیاز به تعمیر دارد را به ما نشان می دهد .

که ما روی همان قسمت کار کنیم.

باید به این نکته توجه داشته باشیم که باز کردن ایسیو و تعمیر آن نیاز به کشی دراد که در این زمینه تخصص داشته باشد  .

ایسیو ها دو نوع اتصال بهم دارند :

1 . اتصال با چسب(دور تا دور از چسب برای ابندی و چسباندن درپوش استفاده می شود )

2. اتصال با پیچ و مهره( اتصال در این قسمت توسط پیچ و مهره می باشد)

اتصال هایی که به صورت پیچ و مهره بهم متصل شدند سختر می باشند

در نوع اول (چسب) بد از برداشتن درپوش به برد آن می رسیم

در نوع دوم بد از باز کردن پیچ های درپوش به یک لایه 5 سانتی موم می رسیم که برد در زیر ان قرار دارد .

با گذاشتن شابلون قطعه ای نیاز به تعمیر دارد را پیدا میکنیم و با استفاده از تینر سعی می کنیم ان را آب کنیم که کمی نرم می شود.

سپس با استفاده ازخلال و پنس مخصوص شروع به تراشیدن آن میکنیم که این قسمت موجب سختر شدن اتصال پیچ و مهره شده است  

 
 
دستگاه دیاگ
دستگاه دیاگ لانچ مدل 319
دستگاه عیب یاب
دستگاه دیاگ بلوتوثی همراه
تستر ایسیو
تستر ایسیو آزمای ثمین
انژکتور شور
انژکتور شور PKS 414
نگار خودرو
شرکت فنی و مهندسی نگار خودرو
0
دیدگاه‌های نوشته

*
*